FÓLIE NA BUDOVY
FÓLIE NA KAROSERIE
PRO PARTNERY
PRO HOSTY
KONTAKT
Proč Infrasol
Výroba
Zatmavení
Typy Fólií
Zatemňovací Pás
Bezpečnostní
Boční Okna
Galerie
Možnosti a nejčastější důvody k volbě stupně zatmavení skel autofólií INFRASOL
Zatmavení fólií INFRASOL se uvádí ve výši propustnosti světla, a to při pohledu zvenku. Nejrozšířenější autofólie na dnešním trhu nabízejí 5 %, 15 %, 20%, 30 %, 35 %, 40 % a 50 % propustnost světla. To znamená, že autofólie, která má uvedenou hodnotu propustnosti světla 5 %, má zatmavení světla na 95 %.
INFRASOL také, jako první firma na trhu v České republice, nabízí homologované fólie na přední stahovací skla u řidiče a spolujezdce. Tyto fólie i při tom nejslabším ztmavení zadrží 99,9 % ničivých UV-A paprsků a sníží průchod slunečních IR paprsků o 45 %.
V České republice je povoleno použití i té nejtmavší (5 %) autofólie, a to jen pro zadní část vozidla (od B sloupku dozadu).
Autofólie (folie na auto) naleznete i na našem novém webu, kde jsou informace prezentovány i audiovizuální formou.
Na webu naleznete také stránku zatmavovací folie.
Co očekáváte?
Před tím, než si vyberete vhodný odstín autofólie a stupeň zatmavení je nutné vědět, co od zatmavení skel očekáváte
Toto jsou časté otázky, které si každý zákazník potřebuje ujasnit ještě před tónováním autoskel tak, aby konečný výsledek plně uspokojoval jeho očekávání.
1/ Chcete ochránit sebe a Vaše děti před neúprosnými infračervenými paprsky během horkých letních měsíců, ale zároveň máte starost, aby bylo z vozidla jasně vidět i ve večerních hodinách?
2/ Nejsou Vám příjemné pohledy okolních řidičů nebo kolemjdoucích a raději dáváte přednost ve vozidle soukromí?
3/ Chtěli byste zatmavení skel, ale zároveň požadujete zadržení ničivého UV-A záření, které je hlavním důvodem k bujení rakoviny kůže?
4/ Chtěli byste zatmavení skel, ale zároveň vyžadujete konec přehřívání interiéru vozu?
5/ Vozíte ve vašem vozidle drahé pracovní nářadí nebo osobní věci a nechcete, aby Vám kolemjdoucí do vozidla lehce viděli?
Mnohokrát se stane to, že klient se nejprve zalekne tmavosti autofólie, která se opticky zdá mnohem tmavší než ve skutečnosti je. Tento optický „klam“je zvláště výrazný, pokud není celé okno zatmaveno jedním kusem fólie. Poté, co si klient raději vybere světlejší fólii; z obavy aby mohl vidět z auta ven; často zjistí, že zatmavení není tak silné jako se na první pohled zdálo. Tento typický optický jev je zcela přirozený, protože zornice lidského oka má schopnost okamžitě reagovat na změnu světla svým rozšířením nebo zúžením. Proto na rozdíl od citlivých měřících přístrojů; můžete vidět reálné zatmavení autofólie, až po skutečné instalaci.
Vytrvalé „bombardování“ Vaší pokožky UV-A ničivými paprsky a zvyšující se únava spolu s narůstajícím slábnutím imunitního systému od infra-červených paprsků letního slunce jsou hlavními příčinami ztráty soustředění řidičů během řízení. Většina lidí si ani neuvědomuje serióznost těchto negativních vlivů na naše tělo a to má leckdy tragické následky. Naše autofólie INFRASOL jsou schopny zadržet 99 % UV-A záření a až 92 % infra-červených paprsků a tím Vám umožnit nejenom příjemný, ale hlavně bezpečný čas strávený za volantem Vašeho auta.
Výhled z vozu
Autofólie se často liší svou „čistotou” výhledu z vozidla
Kvalitní autofólie by rozhodně neměla, jakkoliv zkreslovat průhled. Bohužel, na našem trhu stále existují i značky autofólií, kde je při použití 5 % nejtmavší autofólie velmi špatně vidět ven z vozu, a to obzvláště během jízdy večer.
Je nutno si uvědomit to, že jednotlivé značky autofólií se v tomto mohou výrazně lišit. V praxi je možná situace…
Čti dál
…kdy byla skla zatmavená fólií s 20 % propustností, a z vozu bylo vidět hůře, než při použití 5 % autofólie od naší značky.
Je nezbytné si veškeré tyto informace před výběrem nejenom konečného odstínu, ale i stupně zatmavení fólie, zjistit u jednoho z našich certifikovaných lepičů, kde si můžete vše dopředu prohlédnout na vzorových sklech, a kde i uvidíte, jak je skrz sklo vidět u jednotlivých propustností a použitých odstínů autofólií INFRASOL.
I ta nejtmavší autofólie s 5 % průchodu světla je stále přijatelná při pohledu z auta ven, ale je zde samozřejmě viditelný rozdíl, zvláště když je okno napůl staženo, nebo při otevření dveřmi bez rámu.
Při plně vytaženém okénku je i ta nejtmavší fólie světlejší než při pohledu z venku auta. Z auta vidíte ven fajn, slunce Vás neoslňuje, UV-A a solární paprsky Vás neuspávají a nikdo na Vás nevidí.
I ta nejtmavší autofólie s 5 % průchodu světla je stále přijatelná při pohledu z auta ven, ale je zde samozřejmě viditelný rozdíl, zvláště když je okno napůl staženo, nebo při otevření dveřmi bez rámu.
Při plně vytaženém okénku je i ta nejtmavší fólie světlejší než při pohledu z venku auta. Z auta vidíte ven fajn, slunce Vás neoslňuje, UV-A a solární paprsky Vás neuspávají a nikdo na Vás nevidí.
Výhled z vozu
Autofólie se často liší svou „čistotou” výhledu z vozidla
Kvalitní autofólie by rozhodně neměla, jakkoliv zkreslovat průhled. Bohužel, na našem trhu stále existují i značky autofólií, kde je při použití 5 % nejtmavší autofólie velmi špatně vidět ven z vozu, a to obzvláště během jízdy večer.
Je nutno si uvědomit to, že jednotlivé značky autofólií se v tomto mohou výrazně lišit. V praxi je možná situace, kdy byla skla zatmavená fólií s 20 % propustností, a z vozu bylo vidět hůře, než při použití 5 % autofólie od naší značky.
Je nezbytné si veškeré tyto informace před výběrem nejenom konečného odstínu, ale i stupně zatmavení fólie, zjistit u jednoho z našich certifikovaných lepičů, kde si můžete vše dopředu prohlédnout na vzorových sklech, a kde i uvidíte, jak je skrz sklo vidět u jednotlivých propustností a použitých odstínů autofólií INFRASOL.
Homologační Štítek
Zákon je jasný, každé okno vozidla musí být opatřeno homologačním štítkem, bez kterého Vaše příští návštěva STK může být hodně nepříjemná
Dle nařízení Ministerstva Dopravy České Republiky (MDČR) je nezbytné označit každé tónované okno vozu homologačním štítkem, který Vám aplikuje při instalaci fólie náš vysoce kvalifikovaný zaměstnanec pracující ve Vašem regionu. Ten Vám také následně vydá Osvědčení o způsobilosti našich fólií dle Atestu 8 SD 3547.
Existují klienti, kteří si přítomnost těchto štítků pod fólií nepřejí. Je ale naší povinností Vás upozornit na tu skutečnost, že součástí kontroly každého vozu na STK probíhá i vizuální kontrola použití správného typu a umístění těchto homologačních štítků. Bez přítomnosti těchto štítků, vozidlo nebude uznáno jako způsobilé k provozu.
Pokud si necháte nainstalovat naší homologovanou fólii KERAM-X na přední stahovačky u řidiče a spolujezdce, musí být umístěn speciální homologační štítek s jasným označením – KERAM-X. Fólie umístěné na předních stahovačkách které jsou označeny jiným štítkem nebo jsou dokonce bez štítku, nebudou uznány během kontroly na STK.
Na okna vozidel od středního sloupku do zadní části, můžete mít nainstalovány i ty nejtmavší autofólie a to bez omezení propustnosti světla, ale i tak, musí být označeny homologačním štítkem s označením – KATEGORIE-V.
Zatemňovací pás na čelním skle musí být označen speciálním homologačním štítkem s jasným popisem – JEN NA ČELNÍ OKNO
Cestování v zemích EU
Teorie a praxe ohledně speciálních úprav vozidla platná v jedné zemi, ale neplatná v zemi druhé
Základním pravidlem v zemích EU je to, že jakékoliv legálně provedené úpravy na vozidle se řídí zákony té země, kde je vozidlo registrováno. Samozřejmě se musí jednat o úpravy na dopravním prostředku, které nejsou jasně zakázány společenstvím EU…
Čti dál
…Předpokladem tudíž je i to, že řidič, který má své auto zaregistrované v České republice; na kterém je nainstalován náš homologovaný zatemňovací pás na čelní okno, legální v České republice; by neměl mít problémy s touto úpravou během cestování po jiných zemích EU.
Majitel firmy INFRASOL Jan Dick Daniels, si nicméně přivezl ze svého života v USA oblíbené rčení, které platí i v tomto případě. „Předpoklad, je matkou všech průšvihů“. Takže v praxi, to vše může být bohužel jinak. Těžko budete vysvětlovat policistovi někde v horách Rumunska platnost certifikátů z České republiky.
Ať už je Váš pocit z policie jakýkoliv, není nic horšího než prožívat trauma při snaze vysvětlit cokoliv policistům, kteří mluví řečí, kterou neovládáte. Váš radostný pocit cestování v zahraničí, se může hodně rychle změnit v touhu jet zpět do dědiny k Plzeňskému… Ne každý zahraniční policista ví, že jisté úpravy na autě registrovaném v jiné zemi jsou v téže zemi legální!
Ať už je Váš pocit z policie jakýkoliv, není nic horšího než prožívat trauma při snaze vysvětlit cokoliv policistům, kteří mluví řečí, kterou neovládáte. Váš radostný pocit cestování v zahraničí, se může hodně rychle změnit v touhu jet zpět do dědiny k Plzeňskému… Ne každý zahraniční policista ví, že jisté úpravy na autě registrovaném v jiné zemi jsou v téže zemi legální!
Cestování v zemích EU
Teorie a praxe ohledně speciálních úprav vozidla platná v jedné zemi, ale neplatná v zemi druhé
Základním pravidlem v zemích EU je to, že jakékoliv legálně provedené úpravy na vozidle se řídí zákony té země, kde je vozidlo registrováno. Samozřejmě se musí jednat o úpravy na dopravním prostředku, které nejsou jasně zakázány společenstvím EU.
Předpokladem tudíž je i to, že řidič, který má své auto zaregistrované v České republice; na kterém je nainstalován náš homologovaný zatemňovací pás na čelní okno, legální v České republice; by neměl mít problémy s touto úpravou během cestování po jiných zemích EU.
Majitel firmy INFRASOL Jan Dick Daniels, si nicméně přivezl ze svého života v USA oblíbené rčení, které platí i v tomto případě. „Předpoklad, je matkou všech průšvihů“. Takže v praxi, to vše může být bohužel jinak. Těžko budete vysvětlovat policistovi někde v horách Rumunska platnost certifikátů z České republiky.
Praktické použití
Konečný efekt výše zatmavení oken u aut je ovlivněn mnoha faktory
Celkový výsledek vzhledu zatmavení na Vašem autě bude ovlivněn hned několika různými okolnostmi, jako jsou barva interiéru vozidla, velikost skel, druh karoserie a další.
Všeobecně platí pravidlo, že čím větší skla vozidla, tím Vám budou autofólie připadat světlejší. V praxi platí to, že u velkého SUV, dodávky nebo rodinného MPV, které má navíc i světlý interiér, bude stejný stupeň ztmavení autofólie působit mnohem světleji než u např. hatchbacku s malými okny, nebo auta s tmavým interiérem.
Zatmavení autofólií – 05 %
Tento typ autofólie volí nejčastěji lidé, kteří chtějí plně zachovat své soukromí, nebo ti, kteří nechávají ve vozidle osobní věci. Nejtmavší autofólie se nejčastěji používají pro dodávková vozidla, minibusy, vozidla combi, SUV a MPV. Tyto autofólie jsou většinou schopny pohltit nejvíce slunečního záření, a nejlépe ochrání posádku před přehříváním (výjimkou jsou naše patentované nanokeramické polymery i-MAX, které jsou jako jediné na dnešním trhu schopné zadržet 95 % infračerveného záření, a to ve všech svých odstínech a stupních zatmavení). Při použití našich autofólií Infrasol je výhled z vozu ven stále jasný, i když je zatmavení a odstín fólie na první pohled zcela viditelný a průhled do vozu z ulice není možný.
Zatmavení autofólií – 10 %, 15 % a 20 %
Toto je pravděpodobně nejoblíbenější odstín autofólie, který nabízí ten nejvyváženější kompromis mezi zatmavením skel a skvělým průhledem. Tento odstín je i nejvhodnější alternativou v době, kdy vozíte na zadních sedadlech malé děti, které chcete ochránit nejenom před hromadícím se teplem během letních dnů a zároveň i zamezit průniku ostrých slunečních paprsků do vnitřku vozu, ale zároveň vyžadujete, aby bylo skrz skla velmi dobře vidět i v noci. Do vnitřku vozidla je tímto stupněm zatmavení možno vidět z ulice skutečně jen velmi málo.
Zatmavení autofólií – 30 % a 35 %
V případě tohoto stupně zatmavení je vidět už velký rozdíl oproti fóliím s 5 %, 15 % a 20 % propustností světla. Tyto světlejší fólie jsou vhodné k dosažení decentnějšího odstínu tónovaných skel. Do vozu je z ulice již možné vidět, a zblízka lze i rozeznat detaily. Funkce zachycení škodlivého UV záření a ochrana posádky před neúprosným horkem je však stále dostatečná. Fólie s tímto stupněm zatmavení jsou příjemné i při použití na skla celého vozu, například u karoserie sedan, kdy nechce majitel rozdílný stupeň zatmavení mezi předními a zadními skly. Při použití tohoto zatmavení jsou zvenku vidět obrysy věcí, které máte uvnitř.
Zatmavení autofólií – 50 % a více
Tento stupeň zatmavení je většinou pro zadní část vozu velmi světlý, a skla nejsou viditelně téměř zatmavená. Pokud zákazník vyžaduje maximální průhled skrz skla vozu, ale zároveň vyžaduje zadržení 99,9 % škodlivého UV záření, pak je tento stupeň zatmavení správnou volbou. Pokud zákazník vyžaduje maximální průhled skrz skla vozu, ale chce i maximální zadržení nejenom škodlivého UV-A záření, ale i maximální zadržení průchodu tepla do vnitřku vozu, alternativou jsou opět naše patentované nano-keramické polymery i-MAX. Pokud preferujete maximální soukromí, není pro Vás tento stupeň zatmavení vhodný, protože je přes něj vidět bez problémů.